16 Mar

Innovatív internetes névkereső-szolgáltatás

Az ud.com alatt elérhető új keresőszolgáltatás nemcsak a népszerűbb domain végződések alatt, de több közösségi hálózatban is ellenőrzi, hogy a keresett kifejezés elérhető-e. Mindemellett információt szolgáltat arról is, hogy az adott név védjegyként lajstromozva van-e.

A német united-domains AG domain regisztrátor által nemrég elindított szolgáltatással bárki ingyen és azonnal ellenőrizheti egy név foglaltságát. Az eddig ismert keresőszolgáltatásokkal szemben – amelyek csak bizonyos domain név végződések, mint pl. a com, .net, .org, .eu alatt kerestek –, az ud.com alatti platformmal ellenőrizhető, hogy egy név a Facebook-on, a Twitteren, MySpace-en vagy például a Flickr-en regisztrálva van-e. Ezzel jelentősen leegyszerűsödhet annak a dolga, aki új és egyedi online identitást kíván létrehozni, és el akarja kerülni, hogy másokkal összetévesszék.

Mindezeken túl a kereső három védjegyadatbázist is átnéz: a WIPO nemzetközi védjegylajstromát, a közösségi és a német védjegyadatbázist. Ezzel a szolgáltatással gyorsan és egyszerűen előzetes képet lehet kapni arról is, hogy a választott név előreláthatólag ütközik-e valamilyen védjeggyel. Fontos azonban, hogy a védjegyek között történő keresés eredménye csak tájékoztató jellegű, hiszen például a magyar nemzeti védjegylajstromban nem keres a szolgáltatás. Egy .hu végződésű domain név regisztrációja előtt továbbra is érdemes ellenőrizni a Magyar Szabadalmi Hivatal on-line adatbázisát, a PIPACS-ot, amely a www.mszh.hu oldalról érhető el.

Az ud.com alatti keresés eredménye könnyen átlátható formában jelenik meg. A foglalt nevek pirossal, azok a tartományok, illetve szolgáltatások, amelyek alatt az adott név regisztrálható, zöld színnel jelennek meg. Amennyiben az adott név nemzetközi vagy közösségi védjegyként is lajstromozva van, egy kis zászló utal azokra az országokra, amelyekre a védjegyoltalom kiterjed.

ud.com

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A keresés eredménye természetesen ki is nyomtatható vagy linkként is megosztható, akár közvetlenül a Facebook-on, a Twitteren vagy más közösségi oldalon.

A united-domains AG vezérigazgatója, Florian Huber úgy nyilatkozott, hogy dolgoznak a szolgáltatás tökéletesítésén, a jelenleginél is felhasználó-barátabbá kívánják tenni a platformot, valamint javítani kívánják a keresés hatékonyságát is.

Érdekesség, hogy a szolgáltató az ud.com domain nevet kb. egy évvel ezelőtt vásárolta 99.000 amerikai dollárért, azaz mintegy 19 millió forintért.